۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۴۲۲۸۵
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

ضرورت تقویت مدارس امین در استان/ فعالیت ۲۴۶ مبلغ در مدارس امین 

مدیر حوزه علمیه مازندران از فعالیت تبلیغی 246 مبلغ برادر و خواهر در مدارس امین استان خبر داد و گفت: از این تعداد 25 مبلغ در مدارس سمپاد استان مشغول فعالیت هستند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از فعالیت تبلیغی 246 مبلغ برادر و خواهر در مدارس امین استان خبر داد و گفت: از این تعداد 25 مبلغ در مدارس سمپاد استا مشغول فعالیت هستند.

 

وی با بیان این که سال گذشته 78 خواهر طلبه در مدارس استان مشغول فعالیت تبلیغی بودند، افزود: با توجه به استقبال دانش آموزان و خانواده ها از حضور مبلغان، در سال تحصیلی جدید از این تعداد به 115 نفر مبلغ خواهد رسید.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که 14 مدرسه استان امسال آمادگی خود را برای تبدیل شدن به مدارس امین نوع یک اعلام کردند، بیان داشت: مسؤولان آموزش و پرورش باید زمینه ای را برای دائر شدن این نوع مدارس در استان فراهم کنند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که راه اندازی مدارس امین نوع یک از نظر کمی و کیفی برکات بسیار زیادی به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اثربخش بودن فعالیت های این مدارس در سطح استان، این ظرفیت برای تقویت این گونه مدارس وجود دارد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تبلیغ آموزه های دینی باید از سطوح پایین در مدارس آموزش داده شود، تصریح کرد: توجه به ارزش های دینی در مدارس موجب تعمیق باورهای دینی در نسل جوان جامعه خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امروز دانش آموزان و نسل جوان جامعه ما در معرض هجمه های گسترده دشمنان قرار دارند، افزود: اگر بخواهیم در برابر این موج تبلیغات غیر دینی منفعلانه عمل کنیم به حتم دشمن به اهداف و برنامه های خود که همان زدودن هویت دینی نسل جوان ما است دست خواهد یافت.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز آموزش و پرورش برای ترویج مبانی دینی در میان دانش آموزان نیازمند بهره گیری از توان و ظرفیت حوزه های علمیه است، تصریح کرد: حوزه و روحانیت بازوی توانمند دستگاه تعلیم و تربیت جهت پرورش نسلی دیندار و ارزشی هستند.

 

حجت الاسلام طاهری حوزه های علمیه را پشتوانه محکمی برای اسلام و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر حوزه و روحانیت نبودند امروز اسلام ناب این گونه عظمت جهانی نداشت و این جایگاه امروز اسلام و انقلاب به برکت تلاش های حوزه و روحانیت است.

 

وی با اشاره به اين‌که روحانيت تنها قشري است که مي تواند جامعه را با انديشه هاي ديني و اسلامي آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانيت پررنگ تر باشد دشمنان به هيچ عنوان توان حضور ندارند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود. 

 

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: در چنین شرایطی باید با آگاهی بخشی و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف همواره سبب هراس دشمنان نظام اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: دشمن همواره سعی در تخریب جایگاه این قشر تأثیر‌گذار جامعه را داشته است.

 

وی‌ حضور روحانیت در دستگاه تعلیم و تربیت را فرصت مناسبی برای تعمیق باورهای دینی در مهم ترین دستگاه آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: باید نقش تلاش تا حضور نقش‌آفرین این قشر ارزنده جامعه در سطح آموزش و پرورش پر رنگ‌تر شود.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که امروز همه تلاش دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه به کار گرفته شده است، ادامه داد: دانش آموزان نیز به عنوان گروه هدف نظام سلطه به شدت در معرض خطر هجمه های فرهنگی هستند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت نظارت دقیق اعزام گروه های تبلیغی به مدارس تأکید کرد و گفت: اعزام هر گروه تبلیغی به مدارس باید نظر و هماهنگی حوزه علمیه صورت گیرد.

 

وی با بیان این که گرو ه های تبلیغی که خواستار حضور در مدارس هستند باید آموزش های لازم را دیده و توجیه شوند، تصریح کرد: در گذشته بدون هماهنگی های لازم شاهد حضور برخی گروه های تبلیغی در مدازس بودیم که ممکن است این گونه حضورها اثرات نامطلوبی داشته باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات